Feed on
Posts
Comments

Ulempen ved ikke at have ført dagbog på sin rejse, er at man ikke nødvendigvis kan huske hvad man har lavet efterfølgende. Dette var tilfældet efter vi havde været i Currumbin Wildlife Sanctuary. For hvor var det lige vi sov henne? Ingen af os husker det, vi mindes bare det må have  været et lidt uautoriseret sted, eftersom vi kørte til en bugt – Redland Bay – for at lave morgenmad. Vi fik mange hyggelige kommentarer fra folk der ikke havde noget imod at spise med af vores æg og bacon 😉 Ved siden af os holdt et lille rugbrød, som blev brugt som autocamper også. De havde overnattet på stedet, men virkede ikke snakkesaglige, så vi nøjedes med at snakke med lokalbefolkningen 😉

The thing about not having kept a diary while traveling, is that you don’t necessarily remember what you have been doing. This was the case after we visited Currumbin Wildlife Sanctuary. Where did we sleep? None of us remember, only that it probably was an unauthorized place, as we drove to a bay – Redland Bay – to make breakfast. We had a lot of cozy comments from people who wouldn’t have mind eating some of our eggs and bacon 😉 Next to us a small van were parked which was being used as an auto camper. They had spend the night, but didn’t seem chatty, so we kept to talking to the locals 😉

View Larger Map

På vej ud af Redland Bay, måtte jeg lige knipse et par billeder af dette skilt 😀

On the way out of Redland Bay, I just had to take a couple of pictures of this sign 😀

Redland Bay, Queensland

Vi havde bestemt os for at køre langt denne dag. Vi havde ingen planer om udflugter, men dagens store bedrift blev at køre igennem Brisbane.

The plan for the day was to drive and drive. We didn’t have any trips planned, but the challenge of the day was to drive through Brisbane.

Brisbane

Det var ikke mange billeder der blev knipset, for jeg har det bedst med at koncentrere mig om at vi finder rigtigt rundt – og kørslen overlader jeg til Kim, som er lidt bedre til at håndtere sådan noget storby-trafik. Husk også at vi jo kørte i venstre side af vejen 😉

I didn’t take a lot of pictures, I feel better when I can concentrate on the directions – and the driving I leave to Kim, who is a bit better at handling big-city-trafic. Also remember we were driving in the left side of the road 😉

Og så stod den ellers på hovedvej, motorvej, hovedvej (Bruce Highway) osv. med stop undervejs når vi lystede. Da vi passerede et skilt med teksten: White Horse Mountain Lookout kørte vi ind for at tjekke det ud.

And then it was just highway, motorway, highway (Bruce Highway) etc. with stops when we felt like it. As we passed a sign with: White Horse Mountain Lookout we drove of the motorway.

White Horse Mt Lookout

Vi parkerede autocamperen og begav os mod toppen.

We parked the auto camper and headed to the top.

På vej mod toppen / Going to the top

Mine ben var godt syret til da vi nåede derop. Og vi mødte endda en løber! Udsigten var fantastisk. I den ene retning kunne man skimte Brisbane og i den anden Caloundra – I ved sådan bare liiiige se der var en by derude i det fjerne.

My legs were soar when we reached the top. And we even met a runner! The view was fantastic. In one direction you could see Brisbane and in the other Caloundra – you know just enough to see there was a city out there.

Caloundra ses i det fjerne (klik på billedet) / You can see Caloundra in the distance (click on the picture)

Udsigt mod vest / View to the west

Udsigt mod syd / View to the south

Udsigt nedad bjerget / View down the mountain

Det er et såkaldt brandtårn, hvor man kan lokalisere hvor det brænder for at give besked til brandbekæmperne (i tårnet var der afmærket grader og verdenshjørner, samt hvad det var man så i de forskellige retninger).

It is a firetower, to localize where the fire is for the firefighters (in the tower degrees, world corners were marked, along with what the view was showing).

Zoomer du lidt ind ved destinationen, og kigger lidt syd for, kan man faktisk se toppen af bjerget.

If you zoom in at the destination and look a bit south of it, you can see the top of the mountain.

View Larger Map

Da vi kom tilbage til autocamperen fik vi besøg af denne fine fyr. Han sad der længe mens vi lavede mad og spiste. Vi overnattede på parkeringspladsen, der var dejlig fred og ro.

When we got back to the autocamper, this little fella visited us. He sat there for a long time while we were cooking and eating. We spend the night on the site, it was really nice and quiet.

Latterfugl / Kookaburra

2 Responses to “White Horse Mountain, May 10, 2012”

1. Sabrina says:

Novra, en fin udsigt deroppefra! Jeg gad godt være den løber, I mødte på turen 😀

• Anita says:

Det var altså også bare helt fantastisk. 🙂 Vi kom jo aldrig ind til de “rigtige” bjerge i Australien, men altså når man kommer fra flade DK er det her ganske ok 😉